Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Adıyaman

Valilikler

T.C. Çelikhan Kaymakamlığı
T.C. Çelikhan Kaymakamlığı
T.C. Çelikhan Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik Fotoğraflarla ilçemiz
  • ÇELİKHAN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
21
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • Fotoğraflarla ilçemiz
  • ÇELİKHAN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

Çelikhan Belediye Başkanlığı (M) Plakalı Minibüs Araçları Hizmet Yönetmeliği

06.02.2020
T.C.
ÇELİKHAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
( M) PLAKALI MİNÜBÜS ARAÇLARI HİZMET YÖNETMELİĞİ
 
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Dayanak, Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – Bu Yönetmelik Çelikhan Belediyesi sınırları içinde yolcu taşıma izni verilen (M) serisinden minibüslerin hangi koşullar altında ve ne şekilde çalışacaklarını, bunların işleticileri ile verilen hizmetten yararlanan kişiler arasındaki ilişkileri, uygulamayı yürütecek ve denetleyecek olan kuruluş ve organların yetki ve sorumluluk alanlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır
 
Kapsam ve Dayanak
MADDE 2 –
Bu Yönetmelik; Belediye Meclisi tarafından belirlenen Çelikhan Belediyesi sınırları içinde 5393 sayılı Belediye Kanunun 14 ve 15 inci maddeleri, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 1608 sayılı Umuru Belediyeye Müteallik Ahkâmı Cezaiye Hakkındaki Kanun, 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 75 inci maddesi, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 35 inci maddesi, Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelik ve hükümler gereğince yolcu taşımak için kullanılacak minibüs, taşımacıları ve sürücüleri kapsamaktadır.
 
Tanımlar
MADDE 3 – Bu Yönetmelikte geçen;
a)    Belediye: Çelikhan Belediye Başkanlığını,
b)    Belediye Meclisi: Çelikhan Belediye Meclisini,
c)    Belediye Encümeni: Çelikhan Belediye Encümeni,
d)    Taşımacı: Yolcuların bir ücret karşılığı taşımasını üstlenen gerçek veya tüzel kişileri,
e)    Şoför: Karayolunda, ticari olarak tescil edilmiş bir motorlu taşıtı süren kişiyi,
f)    Minibüs: Yapısı itibariyle sürücüsünden başka sekiz veya daha fazla oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıtı,
g)    Taşıt: Karayolunda insan taşımak için imal edilmiş motorlu araçları,
ğ) Yolcu: Aracı kullanan şoför ile araçta bulunanları,
h ) Devir ve Temlik Ücreti: Belediye Encümen tarafından belirlenen muhammen bedel üzerinde hesaplana ücrettir.
ı ) Toplu taşıma izin belgesi: Ücreti Karşılığında bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan ticari araçlara Belediye Zabıta Amirliğince düzenlenen belgedir.
i ) Araç Uygunluk Belgesi : Bu Yönetmelik hükümlerine uyan araçlara Belediye Zabıta Amirliğince ücreti karşılığında verilen belgedir.
j ) Şoför Tanıtım Kartını : Bu Yönetmelik hükümlerine uyan araçlara Belediye Zabıta Amirliğince ücreti karşılığında verilen belgedir.
k) Güzergah İzin Belgesi: Bu Yönetmelik hükümlerine uyan araçlara Belediye Zabıta Amirliğince ücreti karşılığında verilen belgedir.

İKİNCİ BÖLÜM
Ticari Plaka Verilmesi İle İlgili İşlemler
MADDE 4 – (M) Ticari plaka verilmesi, ihale usulü ile aşağıdaki şartlar dikkate alınarak, Belediye Başkanlığının tespit edeceği esaslara göre verilir.
 
a)    İlçenin ihtiyacı dikkate alınarak dağıtılacak ticari plaka sayısı,  toplu taşıma izin belgesi ücreti, araç uygunluk belgesi ücreti, güzergah izin belgesi, şoför tanıtım kartı,  ticari plakanın muhammen bedeli Belediye Encümenince belirlenir, müracaat şekli, süresi, ihale zamanı ve diğer hususlar Belediye ilan tahtasından ve/veya İlçede yerel gazete yayımlanması durumunda en az bir yerel gazete ile kamuoyuna duyurulur.
b)    İhale, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre yapılır.
c)    Müracaat edenlerden, Belediye Başkanlığının tespit edeceği muhammen bedelin l/5’i teminat olarak peşin alır. Plaka bedelinin kalan kısmını ödenmedikçe plaka almaya hak kazananlara ticari plaka ile çalışma izni verilmez, kazanamayanların teminatları iade edilir.
 
(M)    plakalı minibüslerin, ilçe genelinde (S) plakası ile servis taşımacılığı yapıldığından servis hizmeti sunmaları yasaktır. Servis taşımacılığı yapıldığının tespiti halinde bu yönetmeliğin 16 inci maddesi hükümleri gereği cezai müeyyide uygulanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
M Plakası Verilmesi İle İlgili İşlemler
 
M Plakası Alacak Minibüs Araç Sahiplerinin Başvuru Şartları ve İzlenecek Yöntem
MADDE 5 – Minibüs araçlarına aşağıdaki işlemler sırası ile uygulanır.
a)    Dilekçe: Dilekçede ikametgâh adresi, aracın plakası, modeli, motor numarası, şase numarası, kaç kişilik olduğu belirtilir.
b)    Trafik tescil belgesi (Ruhsat).
c ) Çelikhan Vergi Dairesinden mükellefiyet kaydı.
ç) Bağlı olduğu odadan kayıtlı olduğuna dair son  6 aylık faaliyet belgesi.
d)    Aracın mali sorumluluk sigorta poliçesi ve ferdi koltuk sigorta poliçesi.
e)    Şoförlerin, "Yurtiçi Yolcu Taşımacılığı Sürücü Mesleki Yeterlilik Belgesi (SRC)" ne sahip olmak.
f)    B sınıfı veya üstü sürücü belgesi.
ğ) Başvuru sahiplerinin başvurularında araçlarında 12 (oniki) yaş şartı aranır.
h)    İlk başvuru esnasında (M) plaka alacak olan kişilerde Çelikhan Belediye sınırları içersinde
ikamet etmesi zorundadır. Ayrıca başvuru sahipleri bir plakadan fazla (M) plakası alamaz.
i ) Başvuru sahibinin minibüs yönetmeliğine uyacağına dair yazılı taahhütname vermesi zorunludur.
j ) Minibüs şoförünün pisikoteknik rapor alması zorunludur.
k) Sabıka Kaydı alınması zorunludur.
l) Ticari plakalı minibüs tek veya birkaç kişinin üzerine olabilir.
m) Şoförlerin (SGK ) sigorta işlemlerini yapmaları zorunludur.
 
Minibüslerin Devir Alınması ile ilgili Başvuru Taleplerinde İstenen Evraklar 
MADDE 6 – Belediyeden toplu taşıma izin belgesi almış minibüs sahibi Belediyeye Zabıta Amirliğine başvuru yaparak aracın noter satışını ve Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Bürolarından devrini yapabilirler. Belediye Başkanlığına başvurmadan, uygunluk yazısı alınmadan yapılan satışlarda satın alan bu satıştan dolayı hak sahibi olamaz. Miras yoluyla devir haricinde ortaklık kabul edilmez. Ancak ortakların arasındaki hisse oranı kendileri tarafından belirlenebilir ve iş bu yönetmelikteki şartların da yerine getirilmesi zorunludur.

Başvuru sahibinin olmadığı durumlarda noterden alınan vekâletnameler kabul edilir. Uygunluk yazısı alınması için takip edilecek işlemler sırasıyla; tarihinden itibaren, 30 takvim günü içinde evraklarını tamamlamayan başvuru sahiplerinin taşıtlarının çalışmasına izin verilmez. Bu süreler sonunda evraklar tamamlanmadığı takdirde devir uygunluk kararı, Belediye Encümeni tarafından iptal edilir. Ayrıca Ticari araç devrini yapacaklardan Belediye Encümenince belirlenen muhammen tamamı (%100 Oranında) devir ücreti olarak alınır. 
 
Veraset Yolu İle İntikallerde Aranan Şartlar
MADDE 7 –
Minibüs ile taşımacılık yapanlarda veraset yolu ile intikallerde;
a)    Taşıt sahibinin ölümü halinde, mirasçıları tarafından en geç 1 yıl içinde mahkemeden alınacak veraset ilamında yazılı varislerin başvurusu üzerine Emniyet Trafik Tescil Bürolarından düzenlenmiş motorlu araç tescil belgesinde belirtilen mirasçılar adına toplu taşıma izin belgesi düzenlenir. Toplu taşıma izin belgesi mirasçılardan birinin üzerine düzenlenebileceği gibi tüm mirasçılar adına da düzenlenebilir. Bu durumda mirasçılar araçlarını kullanacak kişinin sürücü belgesini ve mesleki yeterlilik belgesini Zabıta Amirliğine teslim etmek zorundadır. Mirasçılar her şoför değişikliğinde bu belgeleri dosyasına konulması için Amirliğe bildirim yapmak zorundadır.
b)    Mirasçılar kendi adına trafik tescil ruhsatı çıkardıktan sonra toplu taşıma izin belgesinin kendileri adına düzenlenmesini istemeyip aracı bir başka şahısa satmak istediklerinde, yönetmelik koşullarına uygun kalmak ve belediyeden izin almak suretiyle satış işlemini yaparlar.
c)    Mirasçılar adına toplu taşıma izin belgesi düzenleneceği takdirde Devir ve Temlik Ücreti alınmaz. Bir başka şâhısa aracı satmak istedikleri takdirde Devir ve Temlik Ücreti tam oranda alınır.
ç) Varisler arasında anlaşmazlık halinde, yetkili mahkemelerin vereceği karar doğrultusunda işlem yapılır.
d)    Babadan çocuklara yapılan devirlerde %10 oranında devir ücreti alınır. Diğer kan hısımları arasındaki devirlerde tam (%100 oranında) devir ücreti alınır.

İcra Yolu İle Satış
MADDE 8 – Toplu taşıma izin belgeli minibüsün, icra marifetiyle satışı sonucunda yeni sahibinin toplu taşıma izin belgesi alabilmesi için yönetmelik şartlarına uygun olması ve Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde belirtilen evrakları tamamlamaları gerekir. Bu durum icra dairelerince yapılacak satış ilanlarında belirtilir. Belediyeye devir ve temlik ücretini ödemesi ve yönetmelik hükümlerine durumunun uyması halinde yeni sahibine toplu taşıma izin belgesi verilir.
 
Model Değişikliği veya Devir Yapmak İsteyenlerin Uyacakları Kurallar
MADDE 09 – Model değişikliği yapmak isteyenlere;
a)    Minibüs sahibi aracını yeni bir araçla değiştirmek istediğinde yeni araca ait trafik ruhsatı veya noter satış sözleşmesi, eski aracının trafikten çekme belgesi fotokopisi( Ek-1 Form) dilekçesine ekleyerek Zabıta Amirliğine başvurur.
b)    Araç değişikliğinde mevcut yönetmeliklerdeki yaş şartı aranır.
c)    Toplu Taşıma İzin Belgeli araç sahipleri, araç değişikliklerini Emniyet Trafik Tescil tarihinden itibaren 30 takvim günü içerisinde belediyeye bildirimde bulunmak zorundadır. Bu süre sonunda
d) Bildirimde bulunmayan minibüs sahipleri Zabıta Amirliğince tanzim ettirilecek zabıtla tespit      edilip konu Encümene bildirilir. Encümen Kararı ile Yönetmeliğin 16 inci maddesindeki hükümleri gereği Belediye Encümenince belirlenecek para cezasını Belediyemiz Veznesine ödemesi ve diğer toplu taşıma koşullarını taşıması şartıyla Toplu Taşıma İzin Belgeleri yenilenir.
ç) Devir ile birlikte araç değişikliği yapılabilir. Ancak aracı almak isteyen kişi veya kişiler bu taleplerini belediye başkanlığına evraklarını sunmadan önce başvuru dilekçesinde; aracın sadece ticari plakasını alacağını ve yerine koyacağı aracın markasını, yaşını, motor ve şasi numarası vb. teknik bilgileri yazılı olarak belirtmek zorundadır. Belediye Başkanlığı tarafından model değişiklik talebi uygun görüldüğü takdirde yeni araç Uygunluk belgesi alan araç için işlemler tamamlanır. Hususiye çıkartılan, satılan veya trafikten çekilen eski aracın motorlu araç tescil belgesi Emniyet Müdürlüğüne teslim edilir.
 
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Taşıtlarda Aranacak Şartlar ve Taşımacının Yükümlülükleri
Taşıtlarda Aranacak Şartlar
MADDE 10 –
Çalışma ruhsatı verilen minibüslerde;
a)    Minibüslerin ön ve arka camlarının sağ köşelerine takacakları tabela ile çalışacakları bölge ve takip edecekleri güzergâh yazılacaktır.
b)    Aracın üst kısmına güzergâhı belirten ışıklı tabela yapılması zorunludur.
c) Minibüslerin şoför dâhil yolcu kapasitesinin 14+1 ve daha yukarısı olabilir.
ç) Kaportası düzgün olacaktır.
d ) Dış görünüşü itibariyle boyalı ve bakımlı olacaktır.
e) Camlarında sürüş güvenliğini ve görüş açısını tehlikeye atacak kırık ya da çatlak bulunmayacaktır.
f) Dış yüzeylerinde tehlike oluşturacak biçimde aksesuar bulunmayacaktır.
g) Aracın içi temiz ve koltukları düzenli olacaktır.
ğ) Mevcut lastikleri ile aynı ebatta yedek lastiği bulunacak ancak bu yedek lastik yolcuların oturmasını engellemeyecektir.
h) İç göstergeleri düzenli çalışır durumda olacaktır.
ı) İç ışıklandırma için yeterli sayıda lamba çalışır durumda olacak, ancak bu lamba renkli olmayacaktır. İçinde ya da dışında hiçbir yerde yolculara zarar verebilecek bir ek ya da imalat yer almayacaktır.
i)    Bütün kapıları düzenli açılır, kapanır durumda olacaktır.
j)    Egzoz muayene istasyonunca muayenesi yapılmış, egzoz ve susturucusunda zedelenmemiş olacak ve çalışırken gürültü yapmayacaktır.
k)    Park lambaları, stop lambaları ile farları (uzun ve kısa huzmeleri) düzenli çalışır ve ayarlanmış durumda olacaktır.
l)    Farları şeffaf camlı olacaktır.
m) Lastiklerde dışarıdan gözüken bombe ya da çatlak bulunmayacaktır.
n)    Trafik Kanununun uygun gördüğü nitelikte reflektörleri, yangın söndürücüsü, çekme halatı, takozu ve ilk yardım çantası bulunacaktır.
o)    Araçların kornaları, havalı korna olmayacaktır.
Yukarıdaki nitelikleri sağlamadan uygunluk belgesi verilmez ve araçlar yukarıdaki nitelikleri hizmet verdikleri süre içinde sürekli olarak sağlamak zorundadır.

Taşımacının Yükümlülüğü
MADDE 11 –
Taşımacılar;
a) Taşıma hizmeti sırasında sürücünün dikkatini dağıtacak ve yolcuları rahatsız edecek nitelikte görüntülü ve sesli müzik alet ve sistemlerini kullanmamak veya kullandırmamakla,
b) Belediyece verilen toplu taşıma izin belgesi ve güzergah izin belgesini araçta görünen bir yerde asılı vaziyette bulundurmak,
c) Çalıştırdıkları personelin ve şoförün sosyal güvenlik yönünden sigorta işlemlerini yaptırmakla,
ç) Gerçek kişi ise; 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Kanununa tabi meslek odalarına, özel hukuk tüzel kişisi ise; ilgili ticaret veya sanayi odaları ile ticaret ve sanayi odalarına kayıtlı olmakla yükümlüdürler.

BEŞİNCİ BÖLÜM
Şikâyetlerin Değerlendirilmesi ve Taşıma İşlerinde Çalışanlar
 
Şikâyetlerin Değerlendirilmesi
MADDE 12 – Türk Ticaret Kanunu, Borçlar Kanunu, Belediye Kanunu ve Karayolları Trafik Kanunundaki işletenin ve araç ve durak hakkı sahibinin sorumluluğuna ilişkin hükümler ile taşımacı ve taşınan arasında vuku bulabilecek anlaşmazlıkların giderilmesi amacıyla açılacak davalara ait hususlar saklı kalmak kaydıyla; bu madde hükümleri ile bu yönetmelikteki diğer hükümlere uygun davranmadıkları anlaşılanlarla ilgili şikâyetler Zabıta Amirliğince değerlendirilir.
 
Taşıma İşlerinde Çalışanlar
MADDE 13 – Minibüslerde, sahibi haricinde şoför çalıştırılma kuralları ve araç sürücüleri ile ilgili hükümler;
a)    Toplu Taşıma İzin Belgeli araçlarda şoför olarak çalışacak kişiler (kendisi çalıştığı takdirde araç sahipleri de dahil), ücreti (harcı) Belediye Veznesine yatırılarak Belediye Zabıta Amirliğince hazırlanan şoför tanıtım kartını almak ve araçta çalıştığı sürece yakasında takılı olarak bulundurmak zorundadır.
b)    Çalışan personel tanıtım kartı müracaatında; şoförün ehliyet fotokopisini, ilçe nüfus müdürlüğünden ikametgâh belgesini, savcılıktan sabıka kağıdını ve iki adet fotoğraf getirerek şoför tanıtım kartını almak zorundadır.
c)    İşletici çalıştırdığı personelin her türlü kanuni sorumlulukları, vergi ve sigorta yükümlülüklerinden sorumludur ve yerine getirmek zorundadır.
ç) Minibüslerde çalışacak personel kanuni çalışma saatlerini geçmeyecek şekilde çalışacaktır.
d)  Minibüslerin çalışması esnasında meydana gelen her türlü kaza ve fiilden, bununla ilgili olarak yargıya intikal eden her türlü yükümlülükten ve üçüncü şahıslara karşı doğacak yükümlülüklerden tamamen kendi sorumludur. Tazminat ve bu gibi davalardan hükmedilen tazminat bedelleri Belediyeyi ilgilendirmez. Belediye ve Emniyet Trafik para cezaları işleticiye aittir.
e)  Belediye, minibüslerin çalışması sırasında aksaklık, eksiklik, kurallara uymama vb. gibi nedenlerden dolayı uygun bulmadığı sürücülerin değiştirilmesini işleticiden talep ettiğinde en geç 7 gün içinde söz konusu personel değiştirilecektir.
f)   Şoförler, "Yurtiçi Yolcu Taşımacılığı Sürücü Mesleki Yeterlilik Belgesi" ne sahip olmak zorundadırlar.
 
ALTINCI BÖLÜM
Uygulama İle İlgili Genel Esaslar

Ücretler
MADDE 14 –
İlk defa M plakası alacak olan minibüs sahiplerinin ödeyeceği ücretler;
İlk defa M Plakası alacak hak sahiplerinden Belediye Encümenince kabul edilen gelir tarifesindeki miktarlar bir defada alınır. Tutarın ödendiğine ilişkin belgeyi ibrazı halinde ve (M) Plakasını alabilmesi için gerekli evrakları Zabıta Amirliğine teslim ettiği takdirde izin verilir.
 
Denetim
MADDE 15 – Emniyet Amirliği ve/veya Trafik Zabıtasınca Yönetmeliğin yetkili kıldığı diğer kamu kurum ve kuruluşları mevzuatları çerçevesinde her türlü denetimi yaparlar. Çalışma şartları yönünden diğer ilgili kuruluşlar da mevzuatları çerçevesinde her türlü denetimi yaparlar.
Toplu taşıma araçları sahipleri ve sürücülerinin yönetmelik hükümlerine aykırı olarak işlemiş oldukları her kusurda, 1608 sayılı kanun hükümleri uygulanır. Zabıta Amirliğince düzenletilen zabıt varakalarından maktu ödenmeyen veya alınamayanlar Belediye Encümenine gönderilir. Encümen ceza kararları Zabıta Amirliğince ilgililere tebliğ edilir. Ticaret ve Sanattan men kararları Zabıta Amirliğince tatbik edilir ve para cezasının tahsili için Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirilir. Encümen kararının tebliğinden itibaren 30 takvim günü süre zarfında ödemenin yapılması zorunludur. Ödeme yapılmadığı takdirde Mali Hizmetler Müdürlüğünce ödeme emri düzenlenerek Zabıta Amirliğince yazı ile bildirilir. Zabıta Amirliği bu ödeme emirlerini Toplu Taşıma İzin Belgesi verilen araç sahiplerine tebliğ ederek 7 takvim günü zaman içerisinde borçlarını ödemeleri için süre verir ve bu süre içersinde ödeme yapanlardan 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Hakkındaki Kanun hükümlerine göre tahsilat yapılır. Verilen 7 takvim günü süre sonunda ödeme yapmayan araçlar otoparka bağlanır ve cezalı tahsilat yapılıncaya kadar araç otoparkta kalır, çekici ve otopark ücretleri araç sahibi tarafından ödenir. Bütçe yılı içinde üç sefer tahsilâtların yapılmamasından dolayı otoparka bağlanan araçların Toplu Taşıma İzin Belgeleri, Encümen Kararı ile iptal edilir.
 
Tembih ve Yasaklar İle Ceza Hükümleri:
MADDE 16 – İzin Belgeli Araçlar;
1.    Bu yönetmelik kapsamına giren toplu taşıma araçları Belediyeden Toplu Taşıma İzin Belgesi almadan çalışma yapamazlar.
2.    Minibüslerde çığırtkan muavin bulundurulamaz.
3.    İstihap haddinden fazla yolcu taşınması yasaktır.
4.    Minibüs sahipleri ve şoförleri Belediyece konulan işaret ve levhalara uymak zorundadırlar.
5.   Toplu taşıma araçları devir izni ile ilgili Encümen Kararı, aracı alan kişiye tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde tüm evraklarını hazırlayarak Zabıta Amirliğine teslim etmek zorundadır.
6.    Öngörülen yazı ve levhalar, Belediye onayı ile izin verilen reklam bilgileri dışında minibüslerin içinde ve dışında başka yazı ve aksesuar bulundurulması yasaktır.
7.    Minibüslerin servis taşımacılığı yapması yasaktır. 
8.    Trafik akışını engelleyici şekilde toplu taşıma araçlarının sevk ve idaresi yasaktır.
9.    Minibüslerin içinde yüksek sesle yolcuların rahatsızlığına yol açacak radyo ve teyp çalınması, şoför dahil sigara içilmesi yasaktır. 4207 sayılı Kanun gereği araç içerisinde “Sigara İçilmez” ibareli levha asılması zorunludur.
10.   Minibüslerin yolcularını kaza, arıza vs. mücbir sebepler haricinde yollarda aktarma yapmaları yasaktır. Son duraklarına kadar yolcularını götürmek zorundadır.
11.   Toplu taşıma izin ücreti, güzergah izin belgesi ücreti, şoför tanıtım kartı, araç uygunluk belgesi ve devir temlik ücretlerinin zamanında ödenmesi zorunludur.
12.   Kazaya uğramış aracını tamir ettirmeden hasarlı şekilde çalışmaya devam etmek yasaktır.
13.   Minibüs sahipleri; Belediye Meclisi, Belediye Encümeni, Belediye Zabıta Amirliğinin aldığı kararlara uymak zorundadırlar.
14.    Karayolları Trafik Kanunu gereği araçlarda bulundurulması zorunlu olan avadanlık dışında araç ve gereç bulundurulması yasaktır.
15.    Araçlar sefere çıktıklarında iç ve dış temizliğin yapılmış olması, iç döşemelerinin yırtık ve kirli olmaması zorunludur.
16.    İzin almadan mazeretsiz toplu taşıma hizmetinde çalışmamak yasaktır.
17.    Model değişikliği yapan toplu taşıma belgeli araç sahipleri aracın Trafik Tescilinin yapıldığı tarihten itibaren 30 gün içinde Belediyeye bildirim yapmak zorundadır.
 
İşleticilere ve İşletici Firmalara Yapılacak Bildirimler
MADDE 17 –
Bildirimler, işleticilerin yaptıkları ilk başvurularında yer alan adrese yapılır.
İşleticilere bildirimler kendilerine şahsen yapılabileceği gibi iadeli taahhütlü posta yoluyla yapılır ve bu yolla yapılan bildirimler işleticiye bildirilmiş kabul edilir. Adres değişikliğinden dolayı bir ay içinde bildirim yapılamadığı takdirde sorumluluk, adres değişiklik bildirimini yapmayan işleticinindir. Müdürlükte, adresi bulunmayan işleticilere tebligat kanunu hükümlerince bildirim yapılır.
 
MADDE 18 – Minibüs güzergah ve durakları Çelikhan Belediyesi Zabıta Amirliğince ve/veya Çelikhan İlçe Emniyet Amirliğince belirlenir. 

YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme

Yürürlük
MADDE 19 – Bu yönetmelik, Belediye Meclisince kabul edilip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20 – Bu Yönetmelik hükümleri, Çelikhan Belediye Başkanı adına Zabıta Amirliği tarafından yürütülür.

Mustafa BULUT                            Y.Kenan ACAR                                    Yaşar YEŞİLYURT
 Başkan                                                 Katip                                                        Katip    

 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Kullanım ve Gizlilik
Yunus Emre Mahallesi Hükümet Caddesi Hükümet Konağı Kat: 2
0(416)451 20 09
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız